sreda, 2. julij 2008

V srednjem nadstropju...

...domuje avokado.

Koščici sem prinesla pozimi iz Maroka. Me je matral firbec, kaj nastane. In je zrasla zdaj cca 15 cm visoka rastlinica.

Z avokadom sem se srečala že davno tega na neki "gala" večerji. Zmešanega v koktajl z rakci. Okus mi bil preveč všeč. Naslednjič mi ga je soplezalec ponudil na vrhu smeri v Babi. Sva imela malce težav z basanjem brez pribora in sem bila na koncu umazana od pet do ušes a mi je bilo neskončno všeč. Da bi si ga kasneje sama kdaj nabavila, nisem pomislila. V Maroku se je Doša po obisku ene od tržnic v džip vrnila s petimi sadeži. "Za vsakega en!" je bilo njeno naznanilo. Na koncu se je izkazalo, da sva jih snedli kar midve...

Mi je pred dnevi naš zelenjadar ob nakupu enega sadeža, za povrh dodal še enega... Sem šla malce v kuharske knjige in zasledila recept za avokadov sladoled! Nimam strojčka za sladoled zato ne bom poskušala recepta, tako ali tako pa sta sadeža tako hitro zginila, da postopek sploh ne bi bil mogoč... Morda pride prav vam...


AVOKADOV SLADOLED

1,1 kg avokadov (čiste teže)
0,5 dl glukoze
750 g sladkorja
2 limoni
Za okras: grozdi ribeza ali gozdne jagode

V kozico damo glukozo in sladkor ter prilijemo liter vode. Med pogostim mešanjem tekočino zavremo, jo vzamemo iz ognja in pustimo popolnoma ohladiti.

Ko se sirup ohladi, olupimo avokado, odstranimo koščico, natehtamo 1,1 kg sadeževega mesa ter ga z eno zajemalko sirupa in limoninim sokom z ročnim mešalnikom zmešamo v kremo. Primešamo ostali sirup, maso vlijemo v strojček za sladoled ter jo 15 minut obdelujemo. Z maso napolonimo modelčke in jih damo najmanj za 2 uri v zamrzovalnik.

Sladoled vzamemo iz zamrzovalnika 10 minut, preden ga postrežemoo; z lopatko za sladoled oblikujemo kroglice in jih okrasimo z grozdi ribeza ali gozdnimi sadeži skupa z lističi.

Zelo pomembno je, da avokado olupimo in mešamo zelo hitro ter ga prav tako hitro primešamo sirupu, da v stiku z zrakom ne oksidira in ne potemni, saj prav rad neprijetno spremeni barvo.

5 komentarjev:

Anonimni pravi ...

Dobra brisača!

Ps.: Meni doma je tudi en avokado zrastel. Zelo zelo velik. Ampak nikoli ni ratal drevo. Še vedno je "grm". Baje bi ga moral človek cepiti... So mi povedali - tokrat strici.

:-) pravi ...

Cepiti s čim? Tole zna biti še cela znanost! ;-)

hehe Ikea rules! :-)

Anonimni pravi ...

Jaz imam tako posteljnino kot imaš ti brisačo. No, saj ima pol Slovenije tako posteljnino... Pa brisačo tudi...

Cepiti s čim? POjma nimam, ker drugače bi ga že cepili. Se mi zdi, da ko je zrastel tja do pol metra, se je rast ustavila. Sedaj je že par let takšen. Vedno enak. Čudo od čuda...

bucka pravi ...

Jaz mam tako deko, iz ikee jasno :) Drugač pa bi jaz kar samo une gozdne jagode brez avokada. Aja, hm, a ko zalivaš te tvoje rože, ti nič voda ne curi dol, ker vidim, da so mal postran? Mam dva lončka tkole postran obešena in vedno blaznim, ker gre vse mim. Pa še tole: une konopljaste jagode - že cvetijo?

:-) pravi ...

@bucka: uni lončki so me dolgo časa spravljali v bes ja. Pa sem se naučila, da ko posadim noter ali pa dan noter drug lonček, da je ravno toliko pod robom, da ko zalijem ne gre čez.
Uno jagodno konopljo sem pa že slikala cvetočo, a mi nobena slika ni bila toliko všeč, da bi jo objavila. So pa težave, ker popkov je bilo sicer veliko a po podrobnem ogledu je bilo vidno, da so noter "puhli". MiciM je strokovno razložila, da verjetno ni bilo "enakomerno" zalivano. Enkrat pa dolgo nič... in spet ponovljeno.. In tako so se posušili. Bom zdaj ko je deževno spet poskusila uloviti tiste prave barve, da res objavim kot sem obljubila!