ponedeljek, 21. januar 2008

Alja, Alia, Alya, Alija...

... pomanjševalnice Alica, Alička, Aljči... in vzdevki Ajla....

V arabskem svetu sem bila večkrat, ko sem se predstavila z Alja, deležna velikih oči in odobravanja: "Alja?" "That's Arabic!" In ker v tamkajšnjem svetu vsako ime nekaj pomeni, me je zanimalo, kaj pomeni Alja. Ob brskanju po internetu sem naletela, na različne (iz)vire in pomene.
grško: defending men
hebrejsko: evil, immoral
starinsko germansko: entire

Tisto kar so mi razlagali v arabskem svetu, pa sem ugotovila, da se nanaša na Alia. In sicer:
arabsko: lofty, sublime;
hebrejsko: to go up, to ascend;
svahili: exalted

He, he, tudi tole mi je padlo ven pri iskanju:
Alja baby name numerology
Number of Alja - 6 This baby name is inherent to harmonious, good-natured and reliable people. They are wonderful family men, faithful friends and honest-minded and sometimes too credulous people, whose natures are indispensable. They open themselves up and blossom only in a circle of their close friends. Sometimes they are self-satisfied, conservative and devoid of magnificence. Although they are talented and diligent toilers, they lack a real thirst for work.
So mi izbrali pravo ime? :-)

Že dalj časa se v medijih srečujem s svojimi soimenjakinjami. Zadnja, ki me je navduševala, je Alja Novak in njeni čevlji s čipko, ki jih je razstavljala v Evropskem parlamentu. Druga taka, s katero so mi parkrat celo zamenjali ime je Alja Brglez. Največkrat sem jo videla, ko je bila v vlogi vodje kabineta predsednika vlade. In ponosna nanjo kot soimenjakinjo sem bila, ko je dobila naslov "Global Leader for Tommorow". Ko smo imeli ob koncu leta nek žur in so nam razdeljevali darila, so vsako ime povezali s kakim soimenjakom. Zame so izbrali Alyo. Ko smo se vračali z enega od potovanj, smo v Amanu prespali v hotelu Alia. Sopotniki so me zezali, da sem packa, ker jim nisem povedlaa, da imam svoj hotel... A je bil posvečen ženi jordanskega kralja.
Moram priznati, da sem bila prijetno presenečena, ko sem izvedela, da bo vodička na mojem zadnjem potovanju Alja. Alja Mravljak je izredno zanimiva ženska, ki me je presenetila s svojim humorjem in odličnim pripovedovanjem pravljic. Ko sva ugotovili še kar nekaj skupnih lastnosti, sva se dogovorili, da se gotovo še srečava, odtečeva kak skupen tek, še najbolj pa si želim, da bi ji lahko kakorkoli pomagala pri njeni veliki želji, ki mora zaenkrat ostati skrivnost. Da je kdo ne prehiti in ne prekriža načrtov.
Najbolj pa sem se poistovetila z Aljo Tkačev. Igralko Pike Nogavičke. Ko sem v osnovni šoli na avdiciji za igranje Pike Nogavičke v šolski predstavi, ki smo jo nato igrali tudi na sindikalnih dedkih mrazih, prehitela sošolko, mi je nekdo nesel na nos: "Ni čudno, če si pa Alja!" In sem bila malce važna, ko so me primerjali z njo...

6 komentarjev:

Anonimni pravi ...

:) tudi sama sem iskala pomen imena in prav zanimivo je, ko naletiš na soimenjakinjo, z leti vedno pogosteje :)

Lep pozdrav iz Nove Zelandije,

Alja

Anonimni pravi ...

Tudi jaz sem Alja Udovičić iz Hrvaške, prav za prav rojena v Sloveniji in ko berem opis osebnost tudi jaz lahko rečem da so mi dali pravo ime. Bilo bi fajn če bi storili klub žensk po imenu Alja, ali da se organizira srečanje Alji.

Lep pozdrav iz Poreča!
e-mail;tim.2000@pu.t-com.hr

Anonimni pravi ...

Zivjo! Tudi jaz sem ravnokar iskala pomen imena Alja in sem bila precej navdusena nad zgornjim opisom.

Trenutno studiram v Franciji in sem kar tezko naucila svoje nove sosolce kako se izgovori moje ime - predvsem so tezave imeli francosko in spancko govoreci (alza, alha) :)

Lep pozdrav!

Anonimni pravi ...

živijo Alja,

no, jaz pa sem konec avgusta rodila deklico in ji dala ime Alja :)

Pa vas je že več ... Pozdrav, Dina

:-) pravi ...

Dina,
Čestitam! Če se kdaj zmenimo za srečanje Alj, jo povabimo zraven! :-)

Mayaaaaa pravi ...

Tudi mi pricakujemo puncko ki ji bo ime Alja- ni pogosto ime in je zelo lepo ♡